Měření paliva
Sondy pro měření paliva v nákladních vozidlech, pracovních strojích.
Stále větší důraz je kladen na dohled nad spotřebou pohonných hmot u služebních vozidel. Vzrůstající cena paliva nás nutí ke stále větší hospodárnosti.
Základním krokem pro tuto možnost je mít ve vozidle namontovanou a zprovozněnou jednotku pro on-line sledování provozu vozidla. Tato jednotka známá pod názvem kniha jízd umožňuje dálkový dohled nad provozem a chováním sledovaného vozidla a to buď on line, nebo je možno prohlížet na celou historii po jednotlivých dnech pozpátku. Tato kniha jízd umožňuje obecně měřit spoustu veličin jako je trasa, rychlost, přestávky…a také stav paliva v nádrži a jeho úbytky v závislosti na stylu jízdy, nebo pracovních výkonech.
Měření a následný přenos k uživateli – dispečerovi můžeme provádět několika způsoby:
1. - Napojením na stávající plovák v nádrži s přenosem této informace do knihy jízd. Jedná se o velice hrubý způsob měření, protože tento plovák je pouze orientační měřidlo a žádnou přesnou informaci proto neposkytuje.
2. - Napojením se na datovou vozidlovou sběrnici, kde vyčítáme údaje od plováku v nádrži s následným měřením množství dávkovaného paliva řídící jednotkou vozu a tímto se dostáváme k poměrně přesné informaci o stavu paliva. Spousta vozidel a pracovních strojů však takovéto zapojení vůbec neumožňuje.
3. - Montáž přídavné měřící sondy s následnou kalibrací nádrže. Tento způsob je zatím nejpřesnější metodou, jak palivo v nádrži měřit. Přídavná sonda je kalibrované měřidlo, které spolu s převodníkovou elektronikou vydává přesnou informaci o stavu paliva v nádrži. Zejména u pracovních strojů, které se při práci nepohybují, ale potřebují pro svůj provoz chod motoru, je to jediný přesný ukazatel spotřeby PHM. Sondu je možno zapojit i jako alarmovou – při náhlém poklesu hladiny paliva, např. při krádeži paliva.
Cenovou kalkulaci Vám rádi provedeme při individuálním požadavku.
Hladinová sonda stávající / externí IBR
Provedli jsme test měření hladiny na vozidle DAF tahač "tandem" kde byla namontovaná v každé nádrži externí sonda a současně jsme četli hodnotu paliva ze stávající sondy podle údaje o hladině na sběrnici CAN.
Z grafů je vidět, že údaje které poskytuje stávající sonda přes CAN sběrnici nejsou vhodné pro přesný výpočet spotřeby.
Při tankování paliva nemůžeme správně odečíst natankované množství, ani v případě doplnění paliva na maximální množství.
Podle naměřených hodnot a porovnání v grafech je možné konstatovat, že stávající sonda ve vozidle i v případě úplně nového vozidla jaké bylo použité v testech není vhodná pro přesné měření spotřeby ani pro porovnání tankovaného množství s dokladem od čerpací stanice. Odchylka měření se pohybuje v rozmezí 15-60 litrů podle aktuálního stavu paliva v nádrži. Testované vozidlo mělo 2 nádrže, ale stávající sonda byla pouze v nádrži jedné (hlavní).